Taart-stress

Zoals verwacht wordt ik nerveuzer naarmate de verjaardag van Julian dichterbij komt. Het wachten tot ik daadwerkelijk aan de slag kon was nerve wrecking. Inmiddels zijn we dus voorbij dat punt en ben ik begonnen om de versieringen te maken. Ik heb besloten om een schatkaart te maken en rondom de taart skull en bones te doen. Al eerder had ik een piratenboot gekocht om bovenop te zetten. Zoals trouwe lezers inmiddels weten sla ik altijd door als ik enthousiast wordt en dus ook in dit geval. De schatkaart ging ik, net zoals een echte schatkaart (welke echte schatkaart? Nou ja, zoals ik dénk dat een echte er uit hoort te zien)beschilderen. Aangezien we het hier wel over een eetbare schatkaart hebben besloot ik te schilderen met gekleurde chocolade. Witte chocolade gekocht en kleurstof voor chocolade besteld. En...goed opgeborgen, héééél goed opgeborgen. Zo goed, dat toen ik klaar stond met mijn schaaltjes witte chocolade ik geen idee had waar de kleurstof was. Zucht. Pas om kwart voor tien 's avonds kreeg ik een helder moment en vond ik het weer terug. Taart-stress dus. Eerder al was ik begonnen met het ontwerpen van een taartje om iemand te bedanken, gelukkig moet ik die op dezelfde dag af hebben. Dit wordt een vrolijk taartje, vol bloemen. Die bloemen zijn inmiddels af. Gisteren vertelde Fauve dat haar soul-mate ook op de verjaardag van Julian komt. Mari, ik zal een paar brownies voor je meenemen, maar kan het niet laten om ook iets "leuks" voor je te maken. Daar ben ik dus vandaag de hele middag mee bezig geweest. Fauve werd ook al iets nerveus, ze heeft nog meer mensen uitgenodigd, komen we nu wel uit met de taart? Anders koop ik er wel iets bij mam. Nee lief, mama zorgt voor de taart. Nog maar een taartje bedacht en vast stevig doorgewerkt om de versiering te maken. Het mooiste van alles is dat in een eerder stadium ik al besloten had om Fauve te verrassen met wat cupcakes. Uiteindelijk wordt haar oudste al weer vier, en dat is ook niet niks. Even de balans opmaken: Verjaardagstaart voor Julian, bedank taartje, reserve taart, iets "leuks" voor Mari en cupcakes voor Fauve. Ik kan niets vooruit bakken want de vriezer zit vol, alles moet dus op koninginnedag gebakken, gevuld en versierd. Dit noem ik dus taart-stress. Maar aan de andere kant, toch wel ff vet kicken als alles straks lukt...ja toch, niet dan? Foto's volgen (uiteraard) na vrijdag. Tot dan !

0 reacties: