Amerika's Most Wanted

Vandaag heb ik me gewaagd aan het meest populaire cupcakeje van Amerika, de Red Velvet met Cream cheese frosting. Onwaarschijnlijk mooi om te zien. Een prachtige dieprode kleur gecombineerd met het warme wit van de topping, echt om te zoenen. Een topping die niet gespoten maar als plamuur tegen de cupcake aan gesmeerd moet worden. Ik geef eerlijk toe, ik begon al met een ietsje tegenzin vanwege het feit dat één van de ingrediënten karnemelk was. Not my thing. Sterker nog, ik had mezelf zo misselijk gemaakt dat ik kokhalsend het beslag stond te roeren. Wat een lucht.... Had ik het overigens al gehad over de prachtige rode kleur? Die ontstaat uiteraard niet spontaan maar door een immense hoeveelheid rode kleurstof (..stuiterennnnn....). Gelukkig spat beslag altijd tijdens het mixen. Is met vanille beslag minder drama als met signaalrood, dat verzeker ik je. Dat maakt allemaal niet uit als het eindresultaat het dan maar waard is. Nou...dat was het wat mij betreft zeer zeker niet. Een stom korrelig cakeje met een nasmaak (karnemelk?). De topping maakte veel goed, was fijn zoet doordat ik besloten had een restantje botercreme als uitgangsbasis te nemen. Jack was er wel over te spreken, maar die is daarentegen nou ook niet de meest kritische persoon op deze aardkloot op het gebied van eten. Nou ik heb nieuws voor hem, hij heeft er nog 22 te gaan, helemaal voor hem alleen. Ik ga mezelf focussen op mijn project van morgen waar ik straks een klein voorproefje van ga nemen. Ik heb een grote schaal zelfgemaakte tiramisu klaar staan. Daar ga ik morgen een cupcake omheen ontwerpen. Iets chocoladeachtigs met tiramisuvulling, kijk, dat is nou mijn ding. Wie kiest er nou vrijwillig voor karnemelk als je ook voor mascarpone kan gaan? Precies!



Geniet van de mooie plaatjes van mijn Red Velvets en wees blij dat je ze alleen hoeft te bekijken... Tot morgen !

1 reacties:

Fauve Design zei
5 april 2009 om 19:50

Ze zien er prachtig uit,die kleur is zooo mooi!