Too much?




Zoals beloofd vandaag een update over mijn avonturen met de tiramisu. Ik weet niet of het jullie bekend voor komt maar ik heb altijd als ik iets aan het maken ben waar ik trek in heb dan gaat er vaak "nog een schepje bovenop". Vandaag was dat het geval met mijn tiramisu-bommetjes.



Met recht bommetjes, want ze vallen een gat in je maag. Maar té lekker, yummm. Ik heb gekozen voor een beetje smeuïge cakesoort, uiteraard op basis van chocolade met daarin stukjes chocolade. Daarna gevuld met tiramisu die ik aangedikt had met botercreme. Uiteindelijk afgetopt met een mengeling van pure chocoladeganache en witte chocolade-botercreme.



Okay, na één denk je, mmm, nog één. Na twee denk je, ik wil de eerste uren niets meer...bommetjes dus. Ik was al misselijk voor ze af waren. Steeds maar proeven of de smaak van alle vulling en topping was zoals ik bedoelde, zorgde ervoor dat ik tegen het middaguur al last van mijn maag had. Never mind, dit keer was het allemaal de moeite waard. De witte chocoladebotercreme deed me aan iets denken maar ik kon de smaak niet zo snel thuisbrengen (wel bedacht ik me dat het een overheerlijke combi zou kunnen geven met frambozen,yummie). Tot ik vanmiddag met Fauve sprak, die over kinderbueno begon en ik me realiseerde dat die smaak erg in de buurt kwam van mijn witte topping. Toch raar, want die bueno vindt ik gruwelijk en mijn topping best wel smakelijk. Daarentegen heeft Fauve een hekel aan tiramisu maar ik denk dat ze mijn cupcake van vandaag wel weer met smaak gegeten zou hebben...



Geniet van de foto's en realiseer je vandaag maar dat deze nog lekkerder smaken als dat ze eruit zien :-) Tot snel !



3 reacties:

Fauve Design zei
6 april 2009 om 20:56

Jeetje deze zijn mooi geworden zeg!!!
Die 2 kleurige toef is geweldig...

Ze zien er zelfs uit als kinderbueno :)
Owneeeeeeee Duo Penotti!!

Andrea zei
7 april 2009 om 09:49

Elma, ik kom heeeeel snel naar Tilburg, vooral nu ik deze cupcakes zie!
Omg! Meteen honger, en ik was al ana het proberen af te vallen, pffft....
Uitstellen tot na Jack's verjaardag dan maar...

Als je je verveelt post ik om de zoveel dagen nieuw grafisch en illustratief en fotografisch werk op mijn blogspot:
andreakriegl.blogspot.com

Binnenkort ga ik je zoonlief ook fotograferen, je zult het wel zien!

Tot snel!
x Andrea

Unknown zei
7 april 2009 om 12:03

Tiramisu bommetjes.... *kwijl*

ze zien er echt overheerlijk uit. Dit trekt mij meer aan dan een glacekoek vulling van fauve. (no offense, just taste)

Dikke kus

je zoon