Chocolade experiment

Als ik op het internet aan het speuren ben naar nieuwe tools voor het bakken, of lekkere recepten zoek, kom je soms wel eens iets tegen waarvan je denkt...hmm, ga ik ook ooit eens proberen. Zo kwam ik een tijdje geleden een internetshop tegen die allerlei chocolademoulds verkocht. Ik had helemaal niet de intentie om iets met chocolade te gaan doen maar keek of ik de moulds misschien kon gebruiken met fondant of iets dergelijks. Maar ja, toen ik het ging bestellen was ik al wel zo reeel om maar meteen lolly stokjes en foliezakjes erbij te kopen. Ik ken mezelf; op een gegeven moment moet ik het toch een keer gaan gebruiken voor het originele product. Heeft niet lang geduurd. Gisteren, zondag, besloot ik om twee vormen uit te proberen(nee, vraag alsjeblieft niet hoeveel vormen ik tegelijk gekocht heb...totaly buiten proporties....). De bruidspaartjes (leek me zo'n schattig kadootje) zijn massief chocola en de cupcakes zijn gevuld met toffee. Priegelwerk maar wel schattig om te doen. Van zo'n eerste experiment leer je wel veel. Alle bruidegoms hebben bijvoorbeeld geen gezicht, allemaal een luchtbel. Mijn penseeltje was veel te dik, moet dus (niets aan te doen) een dunner penseeltje aanschaffen. Voor de rest moeten de vormpjes niet te hoog gevuld, anders zie je dat aan de voorkant van het eindresultaat. Nu heb ik de randjes weg gesneden. Maar ja, dan moet je de lolly vast houden en krachtzetten. Dat is wat minder geslaagd; chocolade in combinatie met warme handen.

Al met al vond ik het erg leuk om te doen en kan ik me voorstellen dat het resultaat met oefenen een stuk beter toonbaar wordt.
Tot gauw!




1 reacties:

Fauve Design zei
24 augustus 2009 om 12:03

Owwwwwwwwwwwwwwww,dit ziet er echt geweldig uit!!!Jammer van die luchtbel,maar de rest is echt fantastisch.Echt een geweldig kadotje inderdaad.WOW ik ben helemaal enthousiast haha

xoxo