Today's mommy: the old fashioned way....

Jaren geleden, toen mijn kinderen nog hummeltjes waren, zat ik vaak naar ze te kijken als ze aan het spelen waren. Heel langzaam zag je ze dan vormen tot de volwassenen die ze tegenwoordig zijn. Van kleins af aan heb ik ze geprobeerd liefde voor het koken mee te geven. Als kleintjes was dat met pannenkoeken en pepernoten bakken, wat later vooral tijdens het koken met de feestdagen. Rond hun pubertijd lag hun interesse duidelijk niet verder dan fast-food. Diep in mijn hart denk ik dat ze daar allebei nog steeds een zwak voor hebben :-) Toch begon langzaam bij allebei duidelijk te worden dat koken genetisch vast gelegd was. Hun Indische roots heeft daar zonder twijfel ook aan bij gedragen. Fauve kon zich nog net motiveren tot de dagelijkse prak, geoff vondt het al geslaagder om voor vrienden te koken. Sinds twee jaar kookt ieder van ons een gang van het kerstdiner. Dat is het laatste duwtje wat ze in de rug nodig hadden. Geweldige dingen hebben we al op tafel zien verschijnen.

Fauve, een (de) echte today's mommy, heeft een goed publiek aan de mannen van haar gezin. Alles wat ze maakt wordt met groot enthousiasme ontvangen en verorberd. Dat inspireerd tot meer pogingen. Inmiddels stampt ze met veel passie koekjes, cupcakes en zelfs al een eerste taart uit de grond. Mijn moederhart barst bijna uit zijn voegen :-) Dit weekend gingen we op de "old fashioned way" toer. Bij cupcakes hoort jam. Fauve vondt jam maken het ultieme "mommy" gevoel, en dat is het misschien ook wel. Zo traditioneel als zelf gemaakte jam voelt er niet veel. Dus we hebben zij aan zij het fruit schoon staan maken, de jam gekookt en de potten gevuld. Heel traditioneel. Zonder twijfel kijken moeders al honderden jaren vol trots opzij naar hun dochter als ze samen iets maken. Ik ben blij dat ik dat nu ook tot die groep hoor. Als jullie naar de foto kijken hoop ik dat je ook veel meer ziet dan alleen maar twee potjes jam......

Groetjes van Yesterday's mommy.

1 reacties:

Fauve Design zei
23 augustus 2009 om 19:02

Haha,daar is mijn Jam!! :D

Nou ja...onze jam,xoxo