Een zoete vorm van dankbaarheid.

Wij taartenmakers zijn het er over eens: Geen betere manier om dankjewel te zeggen als met een taartje (of cupcakes uiteraard). Voor de twee juffen van mijn nichtje heb ik samen met mijn schoonzus (die verplicht moest oefenen onder mijn toeziend oog :-) drie van die taartjes gemaakt. De ene juf twee kleintjes, de andere juf een standaard formaat. "Les geven" en ook nog produktie stampen gaat niet altijd vanzelf, oftewel aan het eind van de middag moesten we ons een slag in de rondte werken om alles af te krijgen. Marion ( schoonzus) was in elk geval onder de indruk van de hoeveelheid werk die het inhield.Vanwege de deadline werd de derde taart wat karig versierd maar ik hoorde al dat de juf er heel blij mee was. Goeie juf, altijd blij met wat ze krijgen.





De avond daarna heb ik een taart gemaakt voor mijn baas, eigenlijk voor de echtgenote van mijn baas: Everdien, zij wordt aankomende week 50 jaar maar dan zijn ze met vakantie. Frank was de afgelopen week mijn steun en toeverlaat geweest bij perikelen op het werk en dus was de taart ook voor hem. Typisch zo'n geval van een dankjewel-taart. De taart was gevuld met vanille botercreme en verse aardbeien. Bovenop lagen aardbeien in witte chocolade, een soort bonbons op zich. Frank vroeg zich af waar ik de energie vandaan haalde. Ik denk dat voor het maken van een bedanktaartje de energie vanzelf komt, een zoete vorm van dankbaarheid.



Volgende project is de verjaardagstaart van Mari. Ik heb alle vrije tijd deze week in mijn agenda al geblokt, alles staat in het teken van deze taart. Tijd voor een nieuwe uitdaging......

5 reacties:

D@nielle zei
27 juli 2009 om 10:54

ze zijn weer superlief. Ik moet ook aan de bak want mijn jongste wordt 6 jaar volgende week ... Thema is kermis dus ik ben vollop aan het brainstormen.

Fauve Design zei
28 juli 2009 om 10:04

Leuk leuk,en die witte is ook HEERLIJK!

Mijn bday taart vulling was namelijk YUMMO.

Ben benieuwd wat je creeert voor onze Mari :)

Anoniem zei
4 augustus 2009 om 21:20

Hoi,

Lees altijd graag je blog maar zou nu graag advies willen, hahaha.
Hoe rol jij marsepein uit zonder dat t plakt. Met suikrbakkerspoeder, ben benieuwd??

Groetjes,
wendy

Redelmo2 zei
4 augustus 2009 om 22:13

Hoi Wendy,
Van alles heb ik geprobeerd, poedersuiker, gladfolie, crisco, maar persoonlijk vindt ik het makkelijkste in gebruik aardappelzetmeel. Geeft geen vlekken en geen smaakje. Maizena schijnt ook te kunnen maar persoonlijk vindt ik dat een onaangename lucht geven. Marsepein vindt ik trouwens toch vele malen meer kleven dan fondant. Als het dan ook nog warm weer is vindt ik het bijna niet mogelijk om pure marsepein te verwerken. Een prima alternatief vindt ik dan half marsepein, half fondant ( marsefond). Je hebt dan het beste van twee werelden, de volle smaak van marsepein maar het rolgemak van fondant. Veel succes en laat nog eens horen of je iets aan de tips gehad hebt.
Groetjes, Elma

Anoniem zei
11 augustus 2009 om 16:33

Hoi Elma,

Als je mij je email stuurt zal ik je een foto toesturen van mijn allereerste creatie! Heb uiteindelijk met poedersuiker gewerkt en ging eigenlijk prima, volgende poging wordt fondant!

groetjes,
wendy
wdewit000@ziggo.nl