Er is er één jarig, hoera, hoera.

Mijn Fauve was gisteren jarig. Al maanden geleden kwam ik op het internet een afbeelding tegen van een taart waarvan ik onmiddelijk besloot om die voor haar verjaardag te gaan maken. Ik had geen idee hoe de taart gemaakt was maar vertrouwde erop dat ik tegen de tijd dat ik hem moest maken wel zou begrijpen hoe ik het aan moest pakken. De afgelopen dagen heb ik veel naar het plaatje zitten staren en uiteindelijk maar een strategie bedacht. Achteraf bleek dat de taart op de originele afbeelding vele malen groter was als ik verwachte. Daar gingen negen cupcakes in, in de taart van Fauve konden er toch echt maar vier. Overigens meer dan genoeg, want de taart was groot genoeg. De taartdoos was gevuld met verse aardbeien en botercreme. De deksel was gevuld met daimvulling. De cupcakes gevuld met viervruchtenjam en bananenbotercreme. Fauve vond de taart zo mooi als ik hoopte dat ze hem zou vinden.









De verrassing waar ik het eerder over had was een bak-schort. Tijdens de workshop cupcakes kregen we een schort voor waar Fauve ook helemaal weg van was, dat was de reden dat ik mijn naaimachine maar weer eens tevoorschijn heb gehaald. Het eindresultaat was een echt "Fauve" schort. Hier was ze zo mogelijk nog blijer mee dan ik verwachte. Geoff liet tijdens de fotoshoot ook duidelijk maar onverwacht blijken dat ook hij tevreden was met het eindresultaat. Al met al dus een geslaagde verjaardag. Aan jullie de vraag: Was het stukje over het schort off-topic? Ik dacht van niet...





Aanstaande woensdag ga ik mijn schoonzus helpen met twee bedank taartjes.
Foto's daarvan volgen snel. Tot dan!

4 reacties:

Jenneke zei
20 juli 2009 om 12:20

Wat een super-taart!!!!!! Lief van u dat u uw dochter zo'n onvergetelijke verjaardag bezorgd heeft!!
Groeten, Jenneke

D@nielle zei
21 juli 2009 om 09:50

wow wat heb je weer een super taart gemaakt zeg ! En je short, dat had ik niet geraden ;)

Unknown zei
24 juli 2009 om 20:46

Ow fauvemams..:)!!!! Wat een prachtige kadootjes zeg! Kan wel zien waar ze haar talenten vandaan heeft! Gaaf zeg!!!! (en nog gefeliciteerd natuurlijk met je dochter :))
Liefs Martine

Je@net zei
25 juli 2009 om 13:41

Wat ontzettend leuk gedaan joh!! Echte kunstwerkjes, stuk voor stuk!