Contagious






Niets zo besmettelijk als forums lezen met goede recepten!
Filmpjes bekijken op Youtube, foto's bekijken op Flickr... en inmiddels eet, leef en slaap ik Cupcakes! Begonnen met het zoeken naar een lekker basisrecept voor vanille cakejes want daar kunnen bijna alle toppings op.
Het eenvoudigste recept bleek van Nigella Lawson en daar paste de praline-botercreme toef prima bij.







Schwarzwalder kirsch, ook meer dan yummie!





Pindakaas/toffee/chocolade.


Dit was een project met een verhaal...


Pindakaas is één van de grote verslavingen van mijn Jack, zeker in combinatie met chocolade. Dus ben ik gaan brainen over een cupcake waar ik pindakaas, chocolade en toffee kon combineren. De warme cakejes kwamen uit de oven, moest met een appelboor een ruimte in gemaakt worden voor de toffee en dan afgedicht met een dikke laag ganache. Voor het oog wat gehakte pinda's eroverheen, klonk helemaal goed. Terwijl ik druk bezig was met gaatjes boren en vullen, stak ik geheel gedachteloos iedere keer het warme stukje cake in mijn mond wat ik verwijderde voor de vulling.... Afijn, ik hoef niet te vertellen dat ik gruwelijk misselijk was aan het einde van de dag, met een redelijke aversie tegen alle wat met pindakaas te maken heeft. Jack vond ze heerlijk maar het kan even duren voordat hij ze weer krijgt!




Frambozentoef.


Ziet deze er niet schattig uit? Ik persoonlijk vond hem gruwelijk smaken, mega zoet. Degene die ze gegeten hebben vonden ze echter heerlijk. Ik ga dus binnenkort nog een keer voor dit model, maar duidelijk met een andere smaak.




Sinaasappel/perzik topping.

De swirl lukt steeds beter, daar krijg ik plezier in. De topping was een experiment, botercreme met saromapoeder. Kon toch niet mislukken? huhhuh... Gisteravond tijdens het proeven dacht ik al, hmm, beetje stevig. Vanmorgen, na een nachtje ijskast was de smaak heerlijk maar de textuur, ik weet het niet hoor... Duidelijk nog voor verbetering vatbaar.

Tot zover mijn baksels van de afgelopen week. Vanmiddag naar de markt om mooi fruit te halen en misschien dat ik me dan dit weekend eindelijk aan een taartje durf te wagen?

Wordt vervolgd!

1 reacties:

D@nielle zei
4 april 2009 om 23:20

Ik heb je gevonden via fauve en vind het zo leuk dat je een cupcake blog heb. Ik ook ;) zal zeker weer langskomen om je verschillende recepten en verhalen erover te zien !