Appel-kaneel cupcakes

Druk aan het experimenteren met merinque botercreme. Het originele recept (1.2.3) was me veeeel te boterig, yuk. Nu geprobeerd met 1.2.2. Smaak was heerlijk. De Amerikaanse mevrouw op youtube vertelde hoe geweldig het was dat ze alles deed in dezelfde kom, afwas besparen. Dat was natuurlijk slim, en natuurlijk ook weer helemaal niet. Je moet kloppen tot het goedje afgekoeld is, had ik gedaan (dacht ik) maar mijn boter was wel errug dun. Dus opstijven in de ijskast en dan is de consistentie toch niet meer zoals beoogd. Smaak gelukkig wel. Hetzelfde geldt voor het marsepeinlaagje tussen de cake en de botercreme. Nachten liggen brainen hoe ik zoiets ging verwerken in een cupcake zonder dat het de smaak te zeer beinvloeden zou. Geen kaneel in de cupcake zelf gedaan maar alleen door de marsepein. Beste idee sinds tijden, was echt zalig. De caramelswirl was voor het uiterlijk geweldig, voor de smaak vond ik hem iets te dominant. Maar ik geloof dat ik nogal kritisch ben, ze werden in een sneltreinvaart op gegeten.


Appelcake met kaneelmarsepein, swiss merinque topping met geroosterde amandel kruimels en caramelswirl.

1 reacties:

FauveDesign zei
22 mei 2011 om 19:51

Lekkerste cupcake EVERRRRRRR!!!!