Strawberry seduction


Dit weekend zijn Fauve, Julian en Maxim bij ons. Morgen, dinsdag de 23e gaan we( lees; Fauve, Marion,Andrea en ik) namelijk naar een workshop cupcakes maken bij de Taartenwinkel in Den Bosch.
Zoals bekend uit eerdere posts mag Julian als hij bij mij logeert altijd cupcakes uitkiezen die ik dan meteen voor hem maak. Dit keer was het thema aardbeien in combinatie met oma's eigen gemaakte aardbeienjam. Ik ben namelijk druk bezig een voorraad eigen gemaakte jam aan te leggen om te experimenteren met vruchtenvullingen in taarten en cupcakes. Zelf vind ik aardbeien in combinatie met witte chocolade een ultieme verleiding, onweerstaanbaar. Vandaar dat er op iedere cupcake een yummie aardbei in witte chocolade staat. De aardbeien die ik gebruik komen van de aardbeienboerderij vlak buiten Tilburg. Het ras, Lambada's, is vele malen zoeter dan welke aardbei ik ooit gegeten heb. Mocht je in de gelegenheid zijn om ergens een bakje van dit ras te kunen proeven laat het dan niet na, ze zijn lekkerder dan ik hier kan vertellen. Ik heb mezelf dit weekend ook nog getrakteerd op een taartstolp, een ruim model (32 cm doorsnee) in een mooi strak model. Ik ben niet zo van geslepen randjes en tierelantijntjes, ondanks dat ik dat wel heel knus kan vinden bij iemand anders. Bij mij is het al snel (saai?) strak.
De cupcakes staan op de schaal maar het licht liet niet toe om een foto met de stolp eroverheen te maken. Je raad het al, toen het licht wel geschikt was waren de cupcakes al schoon op. Ook heb ik dit weekend nog (onzichtbare) pindarotsjes gemaakt van mijn overvoorraad chocolade. Die waren ook niet te versmaden maar; te veel en te snel... en dus voelen we allemaal de pukkels al klaar staan om door te breken.

Op de foto kunnen jullie Julian zien die vol verwachting in Oma's keuken aan het wachten was tot hij zijn eerste cupcake kon eten. Half warm was de cake nog toen de topping er al op moest, het kon allemaal niet snel genoeg. Eenmaal klaar moest hij ook nog wachten tot Oma het fototoestel gepakt had. Dat dit niet helemaal gelukt was kun je zien aan de topping op zijn neus; hij had vast "even" geroken....

Morgen dus onze workshop, fototoestel ligt klaar, ik hou jullie op de hoogte.



0 reacties: